新刊「Introduction to Game Develment, Second Edition」発売

投稿日時 2009-07-15 03:53 | カテゴリ: Book

  英書なのですが、ご紹介します。「Introduction to Game Develment, Second Edition」(Charles River Media)の発売が開始されました。

 マジですかというのが、率直な感想なのです。この本は、ゲーム教育のための要素を議論した成果物である、IGDA「カリキュラムフレームワーク」をベースにしたゲームを学ぶ上での必要な基礎的な情報を網羅的にまとめた教科書です。ゲームの歴史から、開発に関しての一連の流れをすべてカバーしており、前のバージョンでは900ページもの巨大な教科書でした。
 それが第二版では、ゲームデザインの章が拡張され、ゲームライティング、インタラクティブストリーテリングなどの新しい章が追加されるなど新しい情報が追加されているようです。
 
「IGDAカリキュラムフレームワーク2008」日本語訳版は、デジタルコンテンツ協会「デジタルコンテンツ制作の先端技術応用に関する調査研究報告書」(PDF版)の379ページ以降に収録されています。
 
 今回のとりまとめを担当しているのは、Nintendo of Americaに所属するSteve Rabin で、「AI Game Programming Wisdom」で、GDCでもゲームAIコミュニティを運営している中心人物でもあります。
 
 とりあえず、大著過ぎて、日本語に翻訳されるという話は聞いていないのですが、残念ながら類書も日本語では存在しません。
 
Amazon.jp
 
Amazon.com (書籍情報あり)
 
Product Description
Welcome to Introduction to Game Development, Second Edition, the new edition of the book that combines the wisdom and expertise of more than twenty game industry professionals to give you a unique introduction to all aspects of game development, from design to programming to business and production. Organized around the curriculum guidelines of the International Game Developers Association (IGDA), the book is divided into seven independent sections, each featuring articles written by the experts on those topics. Suitable for both an introductory game development course or as a reference for game developers and designers, the book offers coverage of all the key concepts and ideas that encompass game development, while providing real-life examples and practical insight. Fully revised for today’s technology, this second edition features an expanded section on game design, a new chapter on game writing and interactive storytelling, and much more. And the accompanying CD-ROM contains all the source code, demos, art files, and other materials referenced throughout the book. Introduction to Game Development, Second Edition is a must-have resource for anyone who wants to understand the entire game development process. 
 
About the Author
Steve Rabin is a Principal Software Engineer at Nintendo of America, where he researches new techniques for Nintendo’s next generation systems, develops tools, and supports Nintendo developers. Before Nintendo, Steve worked primarily as an AI engineer at several Seattle start-ups including Gas Powered Games,WizBang Software Productions, and Surreal Software. He managed and edited the AI Game Programming Wisdom series of books, as well as the book Introduction to Game Development, and has over a dozen articles published in the Game Programming Gems series. He’s spoken at the Game Developers Conference and moderates the AI roundtables. Steve teaches artificial intelligence at both the University of Washington Extension and at the DigiPen Institute of Technology. He earned a B.S. in Computer Engineering and an M.S. in Computer Science, both from the University of Washington




IGDA Japan chapterにて更に多くのニュース記事をよむことができます
https://old2014.igda.jp

このニュース記事が掲載されているURL:
https://old2014.igda.jp/modules/bulletin/index.php?page=article&storyid=78